W szesnastu jaworznickich placówkach oświatowych trwają w najlepsze prace remontowe. Ekipy ścigają się z czasem, bo półmetek wakacji już za nami.

Letnia laba to tradycyjnie czas remontów w szkołach i przedszkolach. W tym roku rekordowo długie wakacje uczniów budowlańcy chcą wykorzystać jak najlepiej. Harmonogram prac jest napięty, zakres robót duży, a inwestycje prowadzone są w szesnastu jaworznickich placówkach oświatowych. Podpisane już umowy opiewają na blisko 4 miliony złotych, z czego prawie połowa środków pochodzi z unijnego dofinansowania. Budowlańcy pracują tak, by już 3 września dzieci mogły wrócić do szkół i przedszkoli i w pełni korzystać z efektów letnich inwestycji.

W tym sezonie najkosztowniejsze prace przeprowadzone zostaną w ramach drugiego etapu termomodernizacji Szkoły Podstawowej nr 16. Roboty trwają od kilku tygodni i kosztować będą 1,35 mln zł.

Duży zakres robót przewiduje też umowa na przebudowę Zespołu Szkół nr 3 w Szczakowej. Zgodnie z planem część mieszkalna tego budynku zostanie przebudowana i przystosowana na pomieszczenia dla pięciu oddziałów przedszkolnych. Umowa na to zadanie jest już realizowana. Prace kosztować będą nieco ponad 662 tys. zł. Z dwóch nowych sal korzystać będą mogły też dzieciaki z Przedszkola Miejskiego nr 9. Tutaj również nastąpi zmiana sposobu użytkowania części budynku. Prace adaptacyjne pochłoną nieco ponad 300 tys. zł. Umowę podpisano również na przebudowę pomieszczeń kuchennych i sanitariatów w Przedszkolu Miejskim nr 18. Koszt to blisko 500 tys. zł. W Szkole Podstawowej nr 4 wyremontowane zostaną: kuchnia, wydawalnia posiłków i zmywalnia. Umowa jest już realizowana, jej wartość oszacowano na 264 tys. zł.

Duży remont trwa także w Szkole Podstawowej Nr 14 w Borach. Tam wykonana zostanie przebudowa kotłowni i wymiana instalacji centralnego ogrzewania za ponad 450 tys. zł. jako trzeci etap zadania termomodernizacji – wyjaśniają urzędnicy z jaworznickiego magistratu.

Wakacyjne inwestycje to jednak nie tylko remonty i modernizacje. Kilka placówek zyska nowe place zabaw. Po zakończeniu inwestycji dzieci będą mogły korzystać z bezpiecznych i nowoczesnych miejsc zabawy i rozrywki. Powstaną one przy Przedszkolach nr 19 i 27, a przy Szkole Podstawowej nr 20 wybudowany zostanie plac do ćwiczeń.

Przedszkole Miejskie nr 15 zyska nowe ogrodzenie. W Przedszkolu nr 1 na parterze i pierwszym piętrze pojawią się nowe posadzki, a ściany i sufity zostaną odmalowane.

Wyremontowane zostaną też pomieszczenia wymiennikowni ciepła i podłączona będzie instalacja centralnego ogrzewania w budynkach Młodzieżowego Domu Kultury, Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowo-Wychowawczych, Szkoły Podstawowej nr 5, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1.

We wszystkich placówkach oświatowych prace toczą się zgodnie z przyjętymi harmonogramami. Powinny się zakończyć do końca sierpnia, czyli jeszcze przed pierwszym dzwonkiem. Na dziś nie ma żadnego niebezpieczeństwa, że gdzieś remonty się przedłużą. Tylko w jednym przypadku prace potrwają do października. Chodzi tutaj o remont kuchni w Szkole Podstawowej nr 17. Tutaj mieliśmy kłopot z wyłonieniem wykonawcy i przetarg ogłaszany był trzy razy, stąd termin zakończenia prac przesunięty jest na październik – informuje Bogusława Śledzińska, dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Jaworznie.

Tekst: Grażyna Dębała

tadeusz-kaczmarek-zastępca-prezydenta-jaworznaTadeusz Kaczmarek, zastępca prezydenta Jaworzna

Jak co roku w jaworznickich szkołach i przedszkolach okres przerwy wakacyjnej wykorzystywany jest na wykonanie prac remontowych. Tego lata remonty i prace naprawcze odbywają się w 16 placówkach oświatowych. Największe miany nastąpią w Szczakowej w Zespole Szkół nr 3. Tam zmianie ulega sposób użytkowania części mieszkalnej placówki na potrzeby pięciu oddziałów przedszkolnych. Najmłodsi będą mieli przestrzeń tylko i wyłącznie dla siebie. Duża inwestycja związana z termomodernizacją odbywa się Szkole Podstawowej nr 16 na Podwalu. Również w tej dzielnicy modernizowane jest Przedszkole Miejskie nr 9, które będzie dzieliło budynek z miejskim żłobkiem. Inwestycje tego typu są konieczne w celu przystosowania działających wiele lat budynków oświatowych na potrzeby nowych uczniów. Wielokrotnie zmiany podyktowane są umożliwieniem nauki dla dzieci z dysfunkcjami, wprowadzanymi zmianami w systemie oświaty i nowinkami technicznymi, które wprowadzane są do nowego programu dydaktycznego.